glass-building.jpg

Aannemers kopen zelf weer machines en kiezen minder voor leasen. Daardoor groeit de behoefte aan service voor beheer en onderhoud van het machinepark, vertelt Nordwin Simonis in de MasterSpecial Gereedschappen. Nordwin is vertegenwoordiger bij Mastermate.

Crisisjaren: leasing in trek
Tijdens de crisisjaren in de bouw was het leasen van het machinepark sterk in trek. Leasing was een slimme manier om tegen geringe kosten toch te investeren in nieuw materieel. Nordwin: 'Wat leasing ook aantrekkelijk maakte, is dat de leverancier de kosten voor reparaties, onderhoud en vervanging voor zijn rekening neemt.'

Goed advies nodig bij aankoop machines
Nu de vooruitzichten in de bouwbranche goed zijn, wil de aannemer weer zelf machines kopen. Maar wel met de zekerheid dat hij het juiste materieel aanschaft. Nordwin: 'Goed advies maakt het verschil tussen een miskoop en een match. Ik luister naar de wensen van de klant. Hoe ziet het project eruit? Om welke werkzaamheden gaat het precies? Dat zijn vragen die ik altijd stel. Dan kan ik de klant adviseren welke machines hij moet hebben.'

Geen omkijken naar onderhoud en beheer
Van boormachine tot schuurmachine en haakse slijper: een machine aanschaffen betekent tijd (en kosten) voor onderhoud en beheer. Machines moeten in goede staat blijven, maar daar willen aannemers zo min mogelijk omkijken naar. Nordwin: 'De behoefte aan service voor beheer en onderhoud groeit. Daarom bespreek ik bij de aanschaf altijd een serviceconcept voor het machinepark. Zo’n servicepakket neemt de aannemer veel zorgen uit handen.'

Lees meer over de aanpak van Nordwin Simonis bij service en onderhoud voor het machinepark in de MasterSpecial Gereedschappen (pdf, 6 MB).

Bekijk ook

 

 

VESTIGINGEN

mastermate-vestigingen-landkaart