Dit zeggen onze klanten

Van Wijnen Vastgoedbeheer Midden-Nederland

Van Wijnen Vastgoedbeheer Midden-Nederland

Samenwerken voor snel en slim vastgoedonderhoud.

Een hoge first-time fix, verrichte reparaties snel factureren en productieve vakmensen. Om deze bedrijfsdoelen te realiseren, kiest Martin van Gent (bedrijfsleider Van Wijnen Vastgoedbeheer Midden-Nederland) voor samenwerken met Mastermate: ‘Met het Service en Onderhoudconcept van Mastermate kunnen we onze efficiency vergroten van de eerste onderhoudsmelding tot de facturatie.’


Waarom gaat Van Wijnen Vastgoedbeheer Midden-Nederland de samenwerking met Mastermate aan?

Martin: ‘Binnen Van Wijnen streven we steeds naar het slimmer en sneller inrichten van onze werkprocessen. Denk aan de doorlooptijd van onderhoudsmeldingen, het first-time-fix-percentage, de facturatiesnelheid en de productiviteit van onze vakmensen. Op die gebieden willen we resultaat boeken. Uit onze marktoriëntatie bleek dat Mastermate een voorsprong heeft als leverancier van materialen voor dagelijks onderhoud en reparatie-onderhoud van woningen en gebouwen. Een pilot met het Service en Onderhoudconcept toont aan dat we met Mastermate onze efficiency kunnen vergroten van de eerste onderhoudsmelding tot de facturatie.’


Wat is de basis van die hogere efficiency?

‘We kunnen ons werkproces efficiënter inrichten omdat Mastermate ervoor zorgt dat de voorraad in de onderhoudsbussen op orde is. Daardoor gaat de first time fix van onderhoudsmeldingen omhoog. Want monteurs hebben voor veelvoorkomend onderhoudswerk de juiste spullen bij zich. Denk aan schroeven, scharnieren, deurbeslag. Maar ook aan sanitaire artikelen als een wc-bril. De monteur kan zich daardoor richten op het reparatiewerk en zit niet onnodig op de weg om spullen te halen. Omdat onze monteurs reparaties sneller afhandelen, kunnen we sneller factureren. Het gebruik van de MastermateApp draagt daar ook aan bij.’


Hoe verhoogt de Mastermate App de facturatiesnelheid?

‘De monteur kan met deze app op de iPad de streepjescodes scannen van de artikelen die hij heeft gebruikt bij een reparatie. De gescande artikelen worden direct op de factuur van de reparatie geplaatst, zodat die kan worden verstuurd. Het mooie is dat er ook meteen een bestelling naar Mastermate gaat. Die zorgt ervoor dat verbruikte artikelen direct worden aangevuld. Zo blijft de bus optimaal gevuld.’


En als je voor bijzonder onderhoudswerk materiaal nodig hebt, dat niet standaard in de bus ligt?

‘Die materialen worden bij een onderhoudsmelding direct besteld bij Mastermate. Zij leveren de bestelde materialen binnen 24 uur in ons depot. Omdat we daarop vertrouwen, kunnen we gericht afspraken inplannen voor onze vakmensen. Die hebben dus voor elke ingeplande onderhoudsklus de goede spullen bij zich. En dat beïnvloedt weer een hogere first-time fix van bijzonder onderhoud.’


Dus dan is het reparatie klaar, factureren maar?

‘Omdat de doorlooptijd van onderhoudsmeldingen verkort, kunnen we als Van Wijnen sneller factureren. Dat is goed voor onze cashflow. Dat is de zakelijke kant. Maar ook onze klanten profiteren van onze samenwerking met Mastermate. Want we kunnen een betere onderhoudsservice bieden. Ik denk dan bijvoorbeeld aan vastgoedpartijen zoals woningcorporaties.’


Een betere onderhoudsservice? Kun je dat uitleggen?

‘Met Mastermate kunnen we vanuit Van Wijnen onderhoudspakketten op maat maken. Als ik met een woningcorporatie afspraken maak over dagelijks onderhoud en mutatie-onderhoud, gaan we vanaf nu met Mastermate kijken hoe we dat zo goed mogelijk invullen. Materialen voor veelvoorkomende reparaties nemen we standaard in de busvoorraad op. Heeft een klant behoefte aan speciale materialen, dan neemt Mastermate die voor ons op voorraad. Met zo’n afgestemd onderhoudspakket besparen we vastgoedpartijen tijd bij uitvoeren van onderhoud, zowel administratief, procesmatig als in de eindcontrole.’

Onze klanten belonen ons met een 8,6
1967 beoordelingen