Dit zeggen onze klanten

‘We willen geen kopzorgen; die delegeren we naar RuwbouwService’

‘We willen geen kopzorgen; die delegeren we naar RuwbouwService’

Het centrum van Huissen werd flink onder handen genomen. Onder andere met de bouw van 38 woningen en 74 appartementen.

Remon van der Reyd, uitvoerder bij Geveke Bouw BV werkte hierbij intensief samen met RuwbouwService. De samenwerking werd – volgens Remon – in de laatste drie jaar zelfs intenser, maar ook succesvoller. “We zijn uit de prijsdiscussie gestapt”, zegt Remon.


“Ik zie RuwbouwService niet als een leverancier, maar als een wezenlijk onderdeel van de ketensamenwerking”, vervolgt Remon. “Wij zoeken gemak; we hebben nauwelijks tijd om zelf tot in detail alles door te rekenen, bovendien is de voorbereidingstijd in de bouw steeds korter. Feitelijk is het een kwestie van effectief delegeren naar de leverancier.


Zo plaatsen we op een gegeven moment kozijnen in de woningen; de kozijnen worden compleet geleverd. En dat geldt ook voor het benodigde aantal ankers. RuwbouwService heeft de berekeningen gemaakt op basis van de tekeningen”. Jeroen Haijes, adviseur RuwbouwService, schuift aan bij het gesprek en zegt: “Als wij gaan rekenen, dan moet het kloppen. Zo simpel is het. We analyseren de complete bouwuitdaging en komen dan letterlijk met een keurig boekje waarin het hele ankerplan is opgenomen. Van de kozijnverankering tot aan de verankering van de bordessen van de trappenhuizen. Niets zien we over het hoofd. Maar we weten ook dat er op de bouwplaats altijd een kans is op afval of uitval. En dus leveren we een marge bovenop de benodigde voorraad. Belangrijk is dat onze opdrachtgever, in dit geval Geveke Bouw, nooit misgrijpt”.


Remon zegt meteen dat er tot op heden nog nooit is misgegrepen. “Natuurlijk is de prijs die we moeten afrekenen belangrijk, maar ik ben er met mijn jarenlange ervaring in dit vak goed achter gekomen, dat je die prijsdiscussie eigenlijk helemaal niet moet willen voeren. Zo waardeer ik vooral de wijze onze plannen worden uitwerkt. Ik merk hoe men daarmee omgaat, ook met vragen waar ze misschien niet altijd meteen antwoord op weten. En, ik ervaar dat ze echt veel voor ons over hebben”. En dan lachend: “Dat gaat ver. Jeroen haalt voor ons zelfs de gevulde koeken bij de Makro als hij weet dat de voorraad in ons keukenkastje is uitgedund!”


René van Bun is de vertegenwoordiger van Mastermate die elke donderdag komt inventariseren. Remon tot slot: “Natuurlijk is de persoonlijke klik essentieel, maar wat ik fijn is dat ik dezelfde service en beleving ervaar bij elke vestiging, waar ik ook kom en met wie ik ook spreek; of het nu met Jeroen, René of Harold is. Het is net McDonalds: ook dáár weet je precies wat je krijgt. Exact dát aspect is van groot belang; ik wil geen kopzorgen hebben. Die delegeer ik. Daarom werkt RuwbouwService zeer goed voor ons.”

Onze klanten belonen ons met een 8,6
2034 beoordelingen