Vaknieuws

Aan de balie of in de webshop: altijd de beste ervaring

Aan de balie of in de webshop: altijd de beste ervaring

Mastermate x Solvisoft, expertise in het kwadraat

De samenwerking tussen Mastermate en Solvisoft is een voorbeeld van hoe vertrouwen op elkaars expertise tot mooie resultaten kan leiden. De samenwerking bereikt bijna het tienjarig jubileum en is echt een gevalletje ‘expertise in het kwadraat’. De afgelopen jaren zijn er mooie stappen gezet en is de samenwerking geïntensiveerd. De vraag ‘hoe kunnen we de klanten van Mastermate nog beter bedienen?’ staat daarin altijd centraal.


De start van een succesvolle samenwerking

Solvisoft is veel meer dan een leverancier op het gebied van B2B e-commerce en het veiligstellen van de IT-infrastructuur. Een gespecialiseerd vast team werkt nauw samen met specialisten binnen Mastermate om klanten zo goed mogelijk te kunnen bedienen. “In 2015 startten we met een project waarbij de initiële vraag was een OCI-webshop te lanceren voor een belangrijke klant van Mastermate. Wel met het vooruitzicht deze na lancering direct verder uit te bouwen. Door een koppeling te realiseren tussen het ERP- of inkoopsysteem van de klant en de webshop, biedt Mastermate hun klanten een helpende hand in het automatiseren van het bestel- en verwerkingsproces. Tijdsbesparing, gemak en een optimale bestelbeleving liggen hieraan ten grondslag. Deze realisatie was geen losstaande vraag, direct na lancering bouwden we dit verder uit en maakten we OCI-koppelingen mogelijk voor andere klanten”, aldus Jerry van Setten, Head of Sales & Marketing bij Solvisoft.


Samen vooruitstrevend

“Een van de redenen waarom de samenwerking zo goed werkt, is omdat Mastermate de juiste mindset heeft. Ze zijn zowel vooruitstrevend als realistisch. Ze willen het beste voor hun klanten, zowel online als in de fysieke winkels. We werken intensief samen, om de omnichannel beleving te blijven optimaliseren. Mastermate is bereid om te investeren en mee te ontwikkelen, om hun product beter te maken. We zijn echt samen vooruitstrevend”, vertelt Nick Nelissen, Product Owner bij Solvisoft en het vaste aanspreekpunt voor Joshua Jansma, E-Commerce Specialist bij Mastermate. 

Solvisoft


Innoveren in een traditionele markt

“De meeste klanten komen nog bij ons aan de balie, en dat zal ook onze core business blijven. Het is wat dat betreft een traditionele markt. Het sociale aspect speelt daarbij een grote rol. Even dat kopje koffie als je in de ochtend je materialen komt ophalen. Maar ook het advies op maat van onze medewerkers, omdat ze je kennen en weten wat je nodig hebt. Die ervaring vertaalden we door naar de online omgeving. Ondertussen is de online omzet de afgelopen jaren vervijfvoudigd”, aldus Joshua. 


Een feilloze samensmelting tussen online en offline, vindt ook Jerry: “Je bestelt online en je kunt het afhalen in de winkel, in de webshop bekijk je hoeveel voorraad er bij elke vestiging ligt. Maar ook de hele bestelhistorie, van de producten die je in een fysieke winkel heb gekocht, kan je terugzien in de webshop. Onder het mom het voor de klant nog makkelijker te maken, heeft Mastermate ‘de winkel’ ook naar de bouwlocatie gebracht. Hierdoor kan de klant de nodige materialen scannen met de Mastermate app in de aanwezige mobiele Mastermate winkel op de bouwlocatie. Bouwprofessionals scannen wat ze nodig hebben en alleen dat wordt in rekening gebracht. Wat aan artikelen is gescand, wordt via de app naar de webshop gepusht en aangeleverd aan het ERP van Mastermate. Hierdoor weet Mastermate exact hoeveel voorraad er aangevuld moet worden. De app kan ook gebruikt worden om te scannen in de fysieke winkels. Zo kunnen vakmensen de producten zelf scannen en direct door naar hun klus.”


Aansluiten op persoonlijke voorkeuren

Na het inloggen in de webshop zit je als klant in je eigen omgeving en kun je makkelijk dingen zoals je bestelhistorie inzien. Dat geldt uiteraard ook voor klanten die gebruikmaken van een OCI-koppeling. Momenteel wordt er gewerkt aan een verdere optimalisatie. “Denk aan een klant specifiek assortiment en het genereren van relevante content. Zoals waardevolle tips, veiligheidsinstructies en achtergrondinformatie, vergelijkbaar met het advies dat je aan de balie van medewerkers zou krijgen”, legt Nick uit. De webshop zal steeds beter aansluiten op de persoon. 


“De samensmelting van de online en offline werelden van Mastermate is goed gelukt, daar mogen we met elkaar trots op zijn”, aldus Jerry. “Er zijn ontzettend veel mooie resultaten behaald in samenwerking met Mastermate en er zit nog veel meer aan te komen. Bij alles wat we doen staat de beste ervaring voor de klant voorop, wat veel mogelijkheden biedt. Zoals de inzet van AI, waarmee we aan het testen zijn en waarbij Mastermate een rol gaat spelen.”

Onze klanten belonen ons met een 8,6
1971 beoordelingen